10 C
Alba Iulia
sâmbătă, martie 2, 2024

11 mai: 55 de ani de la fabricarea autoturismului românesc Dacia 1100. Cine a condus primul exemplar?

Recomandări

Salariul uriaș pe care îl ia Burleanu la FRF. Doar diurna e 250 de €. Iorgulescu îl întrece de 7 ori

Răzvan Burleanu, președintele FRF, dezvăluie că salariul său este de aproximativ 5.000 de euro lunar, plus o diurnă de 250 de euro...

FOTO Povestea Palatului Principilor din Alba Iulia, care a fost incendiat de mai multe ori: Sediu militar timp de 300 de ani

Palatului Princiar din Alba Iulia este un monument istoric care a înfruntat numeroase provocări de-a lungul timpului. Astăzi, reprezintă o comoară culturală...

Începe reabilitarea Bulevardului Ferdinand I din Alba Iulia: Tronson închis temporar pentru lucrări

Lucrările de infrastructură pe Bulevardul Ferdinand I din Alba Iulia încep marți, 20 iunie. Circulația va fi închisă în această zonă pentru...

FOTO Festivalul „Cultură pentru cultură” revine la Ciugud pentru a celebra tradițiile și obiceiurile locale

Festivalul „Cultură pentru Cultură” revine în comuna Ciugud, aducând tradițiile și obiceiurile rurale în prim-plan. Comunitatea este invitată să se alăture duminică,...

La data de 11 mai 1968, uzina Dacia din Mioveni avea să fabrice pentru prima dată un autovehicul românesc: Dacia 1100. Primul exemplar i-a fost dăruit fostului dictator Nicolae Ceaușescu.

Producerea acestui tip de mașină a început în data de 20 august 1968 sub licență Renault R8. Această zi a marcat totodată și inaugurarea uzinei din Mioveni, care a fost realizată în doar 1 an și 7 luni, în perioada ianuarie 1967 – mai 1968.

Gheorghe Petrescu, este unul dintre cei mai vechi angajați ai fabricii, și a fost prezent în toate etapele evoluției și istoriei Daciei.

„Aș spune, în primul rând, că Dacia 1100 era o mașină potrivită pentru buzunarul nostru. Era o mașină ce se putea compara cu Volkswagen Golf. Avea un motor bun, suspensii bune, frâne foarte bune și o robustețe excelentă. Dacia 1100 era o mașină simplă. Pentru noi la Dacia, a fost o mașină-școală“, povestește Gheorghe Petrescu pentru „Weekend Adevărul“.

Acesta își mai amintește și că fostul conducător al țării era foarte bine păzit de gărzi de corp și nu se putea apropia oricine de el. În ciuda acestui lucru, crede cu tărie că privatizarea Daciei a fost un lucru bun.

„L-am văzut de două ori pe Ceaușescu, însă nu foarte de aproape. Avea multe gărzi de corp și nu se apropia oricine de el. În schimb, după privatizarea Dacia, puteai să dai mâna cu președintele Renault cum dădeai cu vecinul de scară. Bine au făcut francezii că au revenit la Dacia. Iar oamenii de la Dacia au fost și sunt foarte ascultători și competenți. Eu n-am întâlnit în toată cariera mea la uzină un angajat care să refuze să facă ce i se cerea“ a precizat Gheorghe Petrescu.

La început, piesele mari folosite la construirea autovehiculelor de acest tip, era realizată folosindu-se piese aduse de la uzine mari din Spania și Franța, fiind ulterior asamblate la uzina din Mioveni iar de la începutul anului 1969, piese precum geamuri, radiatoare, anvelope, instalații electrice sau tapițerii au fost fabricate în interiorul țării.

Un colecționar din București, un adevărat împătimit al autovehiculelor de tip Dacia, a precizat că acest tip de mașină avea o tehnologie mult mai bună în comparație cu cele sovietice.

„Dacia 1100 a fost foarte populară la vremea ei și deoarece a fost primul autoturism fabricat în România și avea tehnologie mult mai bună față de mașinile sovietice, care erau mult mai grele și consumau mai mult carburant. A fost cu totul altceva pe piața auto.“ a comunicat Dan Becheanu pentru „Weekend Adevărul”.

Prima Dacie 1100 fabricată la uzina din Mioveni și care a aparținut lui Nicolae Ceaușescu se află acum în colecția de autovehicule a Clubului Automobil Român și a fost achiziționată în anul 1999 de la Regia Autonomă Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat, printr-o licitaţie publică.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Știri Recente

Salariul uriaș pe care îl ia Burleanu la FRF. Doar diurna e 250 de €. Iorgulescu îl întrece de 7 ori

Răzvan Burleanu, președintele FRF, dezvăluie că salariul său este de aproximativ 5.000 de euro lunar, plus o diurnă de 250 de euro...

FOTO Povestea Palatului Principilor din Alba Iulia, care a fost incendiat de mai multe ori: Sediu militar timp de 300 de ani

Palatului Princiar din Alba Iulia este un monument istoric care a înfruntat numeroase provocări de-a lungul timpului. Astăzi, reprezintă o comoară culturală...

Începe reabilitarea Bulevardului Ferdinand I din Alba Iulia: Tronson închis temporar pentru lucrări

Lucrările de infrastructură pe Bulevardul Ferdinand I din Alba Iulia încep marți, 20 iunie. Circulația va fi închisă în această zonă pentru...

FOTO Festivalul „Cultură pentru cultură” revine la Ciugud pentru a celebra tradițiile și obiceiurile locale

Festivalul „Cultură pentru Cultură” revine în comuna Ciugud, aducând tradițiile și obiceiurile rurale în prim-plan. Comunitatea este invitată să se alăture duminică,...

FOTO Elevii de la Colegiul Militar se pregătesc să experimenteze condițiile militare, în cadrul unei Tabere de Instruire de vară

113 elevi de la Colegiul Militar din Alba vor participa în Tabăra de Instruire de vară în Tărlungeni, Brașov. În perioada 16-22...